• Aktuality
  • 30. 10. 2024

Podstatně ubylo papírování při náboru profesionálních vojáků

pozor_2.jpg

Jedním z největších problémů při jednání s úřady je pro lidi často zbytečně složitá administrativa. Potvrzují to i zkušenosti vojenských rekrutérů, jimž každý rok procházejí rukama tisíce zájemců o službu v armádě. To teď skončilo – od září se papírování pro ty, kdo chtějí obléknout uniformu, zásadně omezilo a zjednodušilo.

Podstatou nynější změny k lepšímu je, že velkou část nezbytné dokumentace budou armádě muset dodat pouze ti, kdo k ní skutečně nastoupí. A to až v úplném závěru přijímacího procesu, kdy už bude jasné, že splňují všechny požadavky a je pro ně k dispozici vhodné služební místo. Doposud to bylo tak, že veškeré papírování si museli s armádou odbýt všichni zájemci, bez ohledu na to, jestli následně uspěli v kolečku přijímacích procedur. 

Jinými slovy: Nově bude armáda chtít většinu dokladů až od svých budoucích příslušníků, a ne od každého, kdo se teprve snaží získat místo.

Armáda zmírnila zdravotní podmínky

#Prilezitost

Vojákem z povolání se budou moct stát i lidé, kteří dříve nebyli uznání jako zdravotně způsobilí. Změnu přinesla nová vyhláška, která je účinná od 16. října 2024. Právě na zdravotních vyšetřeních končilo doposud nejvíce zájemců o službu v našich ozbrojených složkách. Teď došlo k přehodnocení minimálních zdravotních a fyzických podmínek, které musí občan České republiky splňovat pro to, aby se mohl stát vojákem Podrobnosti se dozvíte zde.

Není to přitom tak, že by se vojáci až teď probudili a přišli s dobrým nápadem – původní postup nařizovala platná vyhláška, která se v létě změnila. Díky tomu již nemusí všichni uchazeči dodávat hned v úvodní fázi rekrutačního procesu například následující doklady:

  • Rodný list.
  • Oddací list, případně rozsudek o rozvodu.
  • Rodné listy dětí.
  • Doklad o změně příjmení.
  • Doklad o nabytí státního občanství (pokud nebylo nabyto narozením).
  • Potvrzení o době trvání předchozího služebního poměru vojáka z povolání nebo příslušníka bezpečnostních sborů.

Stejně tak již uchazeči nebudou muset vyplňovat podrobný přehled všech dosavadních zaměstnání, ale uvedou jen ta, v nichž podle nich samých získali dovednosti využitelné v armádě. Aby bylo možné posoudit, zda a kde by pro ně bylo vhodné místo, měli by ve vlastním zájmu doložit i řidičský průkaz, certifikáty o dosažené jazykové úrovni apod. 

Celou administrativou všechny přehledně a srozumitelně provede jednoduchý online formulář, který vyplní v úvodu rekrutačního procesu. Pokud má zájemce o službu zřízený účet elektronické identity občana (kterou vlastní každý, kdo používá internetové bankovnictví), načte se většina jeho dalších osobních údajů automaticky ihned po přihlášení. To znamená další úsporu času a náskok před uchazeči, kteří budou muset vyplňovat vše ručně.

Podstatné usnadnění náborové armádní úředničiny přineslo pro zájemce už před rokem spuštění virtuálního náborového střediska. Díky němu mohou vyřídit vstupní papírování z velké části pohodlně z domova online a fyzicky musejí jít až na prohlídku do vojenské nemocnice. Ze strany armády jde o preferovaný postup, který navíc může významně zkrátit dobu, než uchazeči postoupí k dalšímu kroku a tedy i k získání práce v armádě.

Sdílejte